Για τι παλεύουμε

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να απαιτήσουν:

· Αναδιοργάνωση της Εκπαίδευσης (σε δομή και περιεχόμενο) με κριτήριο την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των νέων (την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, τη γνώση της φυσικής και κοινωνικής νομοτέλειας, τους νόμους της κοινωνικής εξέλιξης), την προετοιμασία τους για την επαγγελματική και κοινωνική ζωή και δράση.

· Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην Εκπαίδευση.

· 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή

· Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης για όλους μέχρι τα 18 τους χρόνια

· Επαγγελματική εκπαίδευση σε δημόσιες δωρεάν σχολές με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα

· Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία του λαού (ανάπτυξη της έρευνας, της επιστήμης και της τεχνολογίας και την εφαρμογή τους στην ικανοποίηση των διευρυμένων αναγκών του).

Είναι φανερό ότι το σχολείο των λαϊκών αναγκών συγκρούεται με τον πυρήνα της αστικής ιδεολογίας που θέλει το σχολείο μηχανισμό ενσωμάτωσης των νέων και αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης που το κεφάλαιο έχει ανάγκη. Η οικοδόμηση του σχολείου των σύγχρονων λαϊκών αναγκών είναι υπόθεση του λαού, είναι μέτωπο πάλης του εργατικού λαϊκού- κινήματος στην κατεύθυνση κατάκτησης της δικής του εξουσίας. Πάλη που θα κατακτά επιμέρους στόχους, θα επιβάλλει βελτιώσεις, θα κάνει συνείδηση στο λαό την αναγκαιότητα του άλλου δρόμου ανάπτυξης με κριτήριο την ικανοποίηση του συνόλου των λαϊκών αναγκών.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

"ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ



 


ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)
Βερανζέρου 22, 60ς όροφος, 104 32, ΤΗΛ - ΦΑΞ: 2105242386


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο " ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ " ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΩΝ.

Τη στιγμή που η χρονιά άρχισε με τις χειρότερες προϋποθέσεις, τα εκπαιδευτικά κενά να παραμένουν και να ταλαιπωρούν χιλιάδες μαθητές, τη στιγμή που τα σχολεία λειτουργούν σε συνθήκες ελεγχόμενης χρεοκοπίας, τη στιγμή που η φτώχια η εξαθλίωση, τα φαινόμενα πεινασμένων παιδιών αγγίζει όλο και περισσότερες οικογένειες, τη στιγμή που τα περισσότερα κτίρια είναι επικίνδυνα και ακατάλληλα, τη στιγμή που εταιρείες, ΜΚΟ, φιλάνθρωποι, χορηγοί έχουν στήσει πάρτι στο κουφάρι της δημόσιας εκπαίδευσης, τη στιγμή που με το νέο ασφαλιστικό καλούνται οι εκπαιδευτικοί να διδάξουν ως τα 67 τους χρόνια, τη στιγμή που στο 3ο μνημόνιο περιγράφονται συγκεκριμένα οι μεταρρυθμίσεις στην παιδεία που πρέπει να εφαρμοστούν.
Με το διάλογο στον οποίο μας καλεί να πάρουμε μέρος η κυβέρνηση, επιζητεί ευρύτερη κοινωνική συναίνεση και να επιβάλει σιγή νεκροταφείου για τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που θα πάρει το επόμενο διάστημα και που θα τσακίσουν παραπέρα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας.
Μας λένε πως ο διάλογος θα διεξαχθεί με ορίζοντα την άνοιξη του 2016 και θα είναι ουσιαστικός, κρύβοντας όμως τις δεσμεύσεις και τα προαπαιτούμενα που προβλέπονται από το 3ο μνημόνιο.
Πιο συγκεκριμένα στο 3ο μνημόνιο περιγράφονται τα εξής:
" ..... Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011……… Με βάση τις συστάσεις της επανεξέτασης, οι αρχές θα εκπονήσουν επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης και θα υποβάλουν προτάσεις για δράσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα εγκριθούν έως τον Ιούλιο του 2016, ………Μεταξύ άλλων, η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του «Νέου Σχολείου», το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα. Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ ………Ειδικότερα, οι αρχές δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης ………"

Ζητούν την συμμετοχή μας στο διάλογο παρωδία, για να αποσπάσουν την ανοχή-συνενοχή γονιών, εκπαιδευτικών στην γενικότερη αντιλαϊκή επίθεση που εξελίσσεται.
Χρόνια τώρα, οι γονείς αυτής της χώρας διατυπώνουμε τα προβλήματα και τις ανάγκες των παιδιών μας, ούτε στιγμή δεν σταματήσαμε να αναδείχνουμε τα προβλήματα και να απαιτούμε λύσεις, με ημερίδες, υπομνήματα στο ΥΠΕΠΘ, στη βουλή, στα κόμματα, με παραστάσεις διαμαρτυρίας, συζητήσεις με τα εκπαιδευτικά σωματεία και άλλους κοινωνικούς φορείς, πορείες, συγκεντρώσεις ...
Χρόνια τώρα γενιές μαθητών φωνάζουν τις ανάγκες τους στους δρόμους, στις ανακοινώσεις τους, στα πανό των διαδηλώσεων, στους τοίχους των σχολείων τους, στις αίθουσες των δικαστηρίων, όπου οδηγούνται από τους επίδοξους «μεταρρυθμιστές» σωτήρες τους, μετά από κάθε αγώνα τους!
Δεκαπέντε και πλέον χρόνια ζούμε την επίθεση των «κοσμογονιών» και των μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση. Μεταρρυθμίσεις που με πρόσχημα τα χάλια της εκπαίδευσης, οδήγησαν στην παραπέρα υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση της δημόσιας παιδείας στην όξυνση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση.
Αλήθεια υπάρχει κανείς που πιστεύει πως οι αλλαγές στην εκπαίδευση δεν έχουν σχέση με την κατάργηση της σταθερής εργασίας, του 8ώρου και των Συλλογικών Συμβάσεων, της σύνταξης, της ασφάλισης, τη «νέα τάξη», τους άδικους πολέμους;
Η κυβέρνηση και το υπουργείο κάνουν τάχα πως δεν γνωρίζουν τις προτάσεις μας. Τους θυμίζουμε λοιπόν πως χρόνια τώρα απαιτούσαμε :

  • Την λήψη άμεσων μέτρων για ένα σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, που δεν θα κλείνει την πόρτα στο παιδί της λαϊκής οικογένειας, που δεν θα προσπερνά αδιάφορα στο όνομα του ρεαλισμού την κοινωνική ανισότητα των μαθητών του για να προχωρά τελικά, με όσους έχουν τη δυνατότητα από το κοινωνικό τους περιβάλλον.
  • Ένα σχολείο Ενιαίο 12χρονο Βασικό σχολείο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, σαν προαπαιτούμενο για την παραπέρα εκπαίδευσης και επιλογής ζωής του νέου ανθρώπου.
  • Ένα σχολείο που δε θα διαφοροποιείται σύμφωνα με τη μετέπειτα επαγγελματική προοπτική του μαθητή.
  • Ένα σχολείο σύγχρονων υποδομών που δεν θα συνθλίβει την νεανική δημιουργικότητα, θα έχει χώρους εργαστηρίων, αθλητισμού, πολιτισμού, σίτισης και ξεκούρασης για όλα τα παιδιά. Χώρους μελέτης και διαβάσματος για όλα τα παιδιά, έτσι που τα μέσα και οι όροι διδασκαλίας να μην διαφοροποιούνται από το Πέραμα, στην Εκάλη.
  • Ένα σχολείο μόνιμων εργασιακών σχέσεων και επάρκεια σε βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό.
Αυτές είναι οι ανάγκες γονιών μαθητών εκπαιδευτικών και απ' ότι φαίνεται αυτές οι ανάγκες δε χωράνε ούτε στη λογική της κυβέρνησης, ούτε στις λογικές της Ε.Ε., του ΟΟΣΑ και των μνημονίων.
Σήμερα περισσότερο από ποτέ, είναι ανάγκη να γίνει κατανοητό από τους γονείς, πως η απογοήτευση, η αναμονή, οι ψεύτικες ελπίδες, η λογική του «μη χείρον βέλτιστον», οδηγούν μόνο σε νέες υποχωρήσεις, νέες απώλειες αλλά και σε ένταση της επίθεσης από την κυβέρνηση, Ε.Ε. και ΔΝΤ.
Η απάντηση του οργανωμένου γονεϊκού κινήματος πρέπει να είναι άμεση, για την υπεράσπιση του δικαιώματος στη δημόσια και δωρεάν μόρφωση για όλους. Οργανώνουμε τη δράση μας, σηκώνουμε τείχος αλληλεγγύης, παίρνουμε μέτρα προστασίας της λαϊκής οικογένειας.
ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου