Για τι παλεύουμε

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να απαιτήσουν:

· Αναδιοργάνωση της Εκπαίδευσης (σε δομή και περιεχόμενο) με κριτήριο την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των νέων (την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, τη γνώση της φυσικής και κοινωνικής νομοτέλειας, τους νόμους της κοινωνικής εξέλιξης), την προετοιμασία τους για την επαγγελματική και κοινωνική ζωή και δράση.

· Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην Εκπαίδευση.

· 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή

· Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης για όλους μέχρι τα 18 τους χρόνια

· Επαγγελματική εκπαίδευση σε δημόσιες δωρεάν σχολές με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα

· Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία του λαού (ανάπτυξη της έρευνας, της επιστήμης και της τεχνολογίας και την εφαρμογή τους στην ικανοποίηση των διευρυμένων αναγκών του).

Είναι φανερό ότι το σχολείο των λαϊκών αναγκών συγκρούεται με τον πυρήνα της αστικής ιδεολογίας που θέλει το σχολείο μηχανισμό ενσωμάτωσης των νέων και αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης που το κεφάλαιο έχει ανάγκη. Η οικοδόμηση του σχολείου των σύγχρονων λαϊκών αναγκών είναι υπόθεση του λαού, είναι μέτωπο πάλης του εργατικού λαϊκού- κινήματος στην κατεύθυνση κατάκτησης της δικής του εξουσίας. Πάλη που θα κατακτά επιμέρους στόχους, θα επιβάλλει βελτιώσεις, θα κάνει συνείδηση στο λαό την αναγκαιότητα του άλλου δρόμου ανάπτυξης με κριτήριο την ικανοποίηση του συνόλου των λαϊκών αναγκών.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ


Εδώ και δεκαετίες επαναλαμβάνονται από τις κυβερνήσεις τα ίδια και τα ίδια παραμύθια για «μεταρρυθμίσεις» και ποιοτικές αλλαγές στην Εκπαίδευση, που όμως αντί να διορθώνουν διογκώνουν τα προβλήματά της.  Στόχος των αλλαγών, που προωθούν οι ποικιλώνυμοι διαχειριστές της αστικής εξουσίας, πάντα είναι να επικαιροποιήσουν την προσαρμογή της εκπαίδευσης στις σύγχρονες, κάθε φορά, ανάγκες του κεφαλαίου. Σ’ αυτό είναι προσανατολισμένο το σχολείο και όχι στην ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των νέων και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Αυτό εξυπηρετεί και η  πολυδιάσπαση του σχολείου αλλά και το περιεχόμενό του. Περιεχόμενο ασυνάρτητο, συνονθύλευμα αποσπασματικών επιστημονικών γνώσεων, αντάμα με αντιεπιστημονικές αντιλήψεις επιζήμιες για το μυαλό και τη συνείδηση των νέων ανθρώπων. Χρηστικές πληροφορίες, άκαρπες γνώσεις, ευκαιριακά προγράμματα σπουδών και αντιδραστικά μηνύματα «πλασάρονται» κάθε φορά σαν μοντέρνα παιδαγωγική.
Το κράτος περικόπτει συνεχώς τις εκπαιδευτικές δαπάνες, όπως και το σύνολο των κοινωνικών δαπανών, για να εξοικονομήσει χρήματα για την επιχορήγηση των κερδών του κεφαλαίου και οι γονείς πληρώνουν όλο και περισσότερα για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης αποτελεί ταξική επιλογή, που κλείνει το δρόμο προς τη μόρφωση για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων. Σε συνθήκες μάλιστα απότομης και ραγδαίας πτώσης του λαϊκού εισοδήματος εμφανίζονται έντονα φαινόμενα μαθητών που υποσιτίζονται, που κρυώνουν και στο σχολείο. Σχολεία στις λαϊκές περιοχές  έχουν τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.
Τέτοια οξυμένα προβλήματα υπάρχουν στα σχολεία του Περιστερίου. Η μόνιμη και εντεινόμενη υποχρηματοδότηση έχει δημιουργήσει ασφυκτική κατάσταση. Συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων, ελλείψεις προσωπικού, πολυπληθή τμήματα αλλά και τεράστια προβλήματα στην κτηριακή υποδομή και κυρίως στη συντήρηση και εξοπλισμό των διδακτηρίων. Σχεδόν όλα τα σχολεία της Α/θμιας αναφέρουν σοβαρά μέχρι επικίνδυνα προβλήματα στην υποδομή τους. Ελλείψεις χώρων, προβλήματα μονώσεων ταρατσών, ηλεκτρολογικά, υδραυλικά, θέρμανσης, αποχετεύσεων κλπ. Απλήρωτοι λογαριασμοί αλλά και λειτουργικά προβλήματα  που προκαλεί η οικονομική τους ασφυξία. Αναφέρουν ακόμη απαράδεκτα προβλήματα υποσιτισμού μαθητών, αντανάκλαση της μαζικής εξαθλίωσης των λαϊκών οικογενειών του Περιστερίου.
Η ευθύνη για την κατάσταση αυτή βρίσκεται στις αστικές κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ (με όποιους «πρόθυμους» κάθε φορά), που υλοποιώντας το αντιλαϊκό πλαίσιο της ΕΕ (βασική επιλογή του κεφαλαίου και της αστικής τάξης της Ελλάδας) φόρτωσαν το βάρος της κρίσης στο λαό για να διασωθούν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Κοντά στην ανεργία, στην απληρωσιά, στην κατάργηση εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, στις περικοπές μισθών και συντάξεων, στη φοροληστεία, επέβαλαν τεράστιες περικοπές σε όλες τις κοινωνικές δαπάνες και στις εκπαιδευτικές.
Συνυπεύθυνοι είναι οι εκπρόσωποί τους στην Τοπική Διοίκηση (Περιφέρεια και Δήμο Περιστερίου) που αποδέχονται και εφαρμόζουν κατά γράμμα την αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική πολιτική συμβάλλοντας έτσι στην όξυνση των προβλημάτων και στην υπονόμευση των δικαιωμάτων των παιδιών  του περιστεριώτικου λαού.
Η κατάσταση αυτή χειροτερεύει αφού και η νέα συγκυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) βρίσκεται σε στρατηγική σύμπλευση με τους προηγούμενους. Αποδέχεται το αντιλαϊκό πλαίσιο της ΕΕ, αναγνωρίζει την ύπαρξη και αποπληρωμή (από το λαό) του χρέους, υιοθετεί τα μνημόνια και τις δανειακές συμβάσεις, ασπάζεται τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης δηλαδή το αστικό δόγμα ότι πρέπει να εξασφαλιστούν κέρδη για το κεφάλαιο και τότε ίσως περισσέψουν μερικά ψίχουλα για τα παιδιά και τα σχολεία του Περιστερίου.
Επειδή τα προβλήματα δεν λύνονται με ευχολόγια ούτε με επικοινωνιακά κόλπα ή με καλλιέργεια αυταπατών:
Απαιτούμε από τη συγκυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ):
  • Nα καλύψει αμέσως όλα τα κενά με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία. Να καλύψει επίσης όλες τις ανάγκες σε επιστημονικό προσωπικό (παράλληλη στήριξη, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ).
·     Να διορίσει επαρκές μόνιμο βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες, φύλακες, σχολικούς τροχονόμους)
·     Να δώσει έκτακτη χρηματοδότηση στα σχολεία για την κάλυψη των σωρευμένων χρεών σε ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, φυσικό αέριο κλπ. αλλά και των σοβαρών αναγκών σε εξοπλισμό.
·     Να αυξήσει την τακτική χρηματοδότηση των σχολείων σε επίπεδο που να επαρκεί για την κάλυψη των λειτουργικών τους δαπανών.
·     Να λύσει το πρόβλημα σχολείων που στερούνται διδακτηρίου (αρκετά νηπιαγωγεία) ή στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια (πχ. 28ο Δ ΣΧ.) με χτίσιμο σύγχρονων διδακτηρίων.
·     Να αποκαταστήσει τις τεράστιες απώλειες σε μισθούς και δικαιώματα όλων των εργαζομένων στην εκπαίδευση.
·     Να καταργήσει αμέσως τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που ποινικοποιούν τους αγώνες μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών. Να καταργήσει τα «μαθητοδικεία».
Απαιτούμε από τη Διοίκηση του Δήμου Περιστερίου
  • Nα αποκαταστήσει αμέσως όλες τις βλάβες στα διδακτήρια, να προβεί στις αναγκαίες συντηρήσεις και στη συμπλήρωση υποδομών, να γίνουν τα διδακτήρια λειτουργικά και ασφαλή.
·     Να οργανώσει την αυτεπιστασία του Δήμου με τα απαραίτητα συνεργεία, με πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και προμήθεια μέσων, για την έγκαιρη συντήρηση επισκευή των σχολικών υποδομών με ταχύτητα και αξιοπιστία.
Απαιτούμε από την Κυβέρνηση, Περιφέρεια και Δήμο
·     Να εξασφαλίσουν τη σίτιση των μαθητών, ουσιαστικά και με αξιοπρέπεια,  με την ευθύνη του κράτους μακριά από ιδιοτελείς  ΜΚΟ, επιτήδειους «φιλάνθρωπους», Εκκλησία κλπ. Τόσο το φαγητό όσο και η αξιοπρέπεια των παιδιών της λαϊκής οικογένειας είναι αδιαπραγμάτευτα δικαιώματά τους.
·     Να προχωρήσουν σε προσεισμικό έλεγχο όλων των διδακτηρίων και να χορηγήσουν πιστοποιητικό στατικής επάρκειας και καταλληλότητας.
Τα παραπάνω μπορούν να προσφέρουν στοιχειώδη μόνο ανακούφιση σχολείων και κυρίως μαθητών.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να απαιτήσουν, πέρα από τα μέτρα άμεσης ανακούφισης, ριζικές λύσεις στα προβλήματα του σχολείου. Να απαιτήσουν αναδιοργάνωση της Εκπαίδευσης (σε δομή και περιεχόμενο) με κριτήριο την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των νέων (την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, τη γνώση της φυσικής και κοινωνικής νομοτέλειας, τους νόμους της  κοινωνικής εξέλιξης), την προετοιμασία τους για την επαγγελματική και κοινωνική ζωή  και δράση. Να απαιτήσουν:
·     Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Κατάργηση  κάθε επιχειρηματικής δράσης στην Εκπαίδευση.
·     2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
·     Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης για όλους μέχρι τα 18 τους χρόνια
·     Επαγγελματική εκπαίδευση σε δημόσιες δωρεάν σχολές με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα
·     Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία του λαού (ανάπτυξη της έρευνας, της επιστήμης και της τεχνολογίας και την εφαρμογή τους στην ικανοποίηση των διευρυμένων αναγκών του).
Είναι φανερό ότι το σχολείο των λαϊκών αναγκών συγκρούεται με τον πυρήνα της αστικής ιδεολογίας που θέλει το σχολείο μηχανισμό ενσωμάτωσης των νέων και αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης που το κεφάλαιο έχει ανάγκη. Η οικοδόμηση του σχολείου των σύγχρονων λαϊκών αναγκών είναι υπόθεση του λαού, είναι μέτωπο πάλης του εργατικού λαϊκού- κινήματος στην κατεύθυνση κατάκτησης της δικής του εξουσίας. Πάλη που θα κατακτά επιμέρους στόχους, θα επιβάλλει βελτιώσεις, θα κάνει συνείδηση στο λαό την αναγκαιότητα του άλλου δρόμου ανάπτυξης  με κριτήριο την ικανοποίηση του συνόλου των λαϊκών αναγκών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου